söndag 20 december 2009

4:e advent....

Jaha, så var den redan här.... 4:e advent. Jag vet inte riktigt var december månad har tagit vägen. Tyckte inte att det var så längesedan man satte upp adventsstakarna!!?? Idag har jag plockat undan lite (syns inte direkt), Ingvar har skottat snö med sin traktor (han är som ett litet barn numera fast han vill inte erkänna det). Barnen och jag letade fram bilen under all snö och begav oss till Malmö för lite julklapps shopping. När vi väl kom till Mobilia var parkeringen inte ens halvfull, ljuvligt!! 1,5 timme tog det så var nästan alla julklapparna klara, finns ett par till som skall inhandlas imorgon i Skurup sedan är vi färdiga, underbart!!

När vi kom hem från vår tur kom grannarna in på lite mysig eftermiddags fika med lussebulle och pepparkakor.

När klockan var halv fem hade jag fått reda på att jag skulle vara klar för avfärd, det var en överaskningsmiddag (som svärfar redan försagt sig om för ett par veckor sedan) på Efes i Skurup. Och vilken överraskning det blev!!!! När vi kommer dit är både svärföräldrarna, Malin & Elvira, Tommy & Birgitta med barn och PAPPA & Veronika, min älskade pappa där. SÅ GLAD JAG BLEV!!! Saknade några utav våra vänner där men tyvärr så har det ju kommit lite väl mycket snö som dom stannade klokt nog hemma i Ruggaröd!! Får krama dom en annan dag :)

Nu är granen klädd, en dag för tidigt.... klapparna är nästan färdiginslagna och nu skall jag nog gå och knoppa, det gäller att vara utsövd imorgon bitti.... kanske kommer dom tidigt och sjunger för en.... hihi..

Kram på er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar